Prysm firması, $100 milyar dolarlık bu sektörde rekabetin çok olduğunu ve bu ürünleriyle de hızlı giriş yapmayı hedefliyor.Prysm firması, lazer-fosfor tabanlı (LPD) görüntü birimlerinin çok daha düşük enerji tüketerek çalıştığını belirttiler. Şirket, ürünün ilk olarak stadyum skor tabelaları, reklam tabelaları gibi ticari kullanıma sunulacağını söylüyor, ancak bu teknolojiyle kısa sürede tüketici pazarına da girecek.
Roger Hajjar şirketin teknoloji müdürüne göre, bir LPD daha parlak ve daha tasarruflu diğer LCD'lerin tükettiği güçün 10'da 1'ini kullanıyor ve parlaklıkda da 10 katı kadar daha fazla verim alınıyor dedi.
Lazer diyotlar, aynalar ve bir fosfor ekrandan oluşan sistemde, diyotlar aynalara kırmızı mavi ve yeşil lazer ışınları gönderiyor ve bu aynalar görüntüyü fosfor ekrana yansıtarak gerekli görüntüyü oluşturuyorlar. Genel olarak bir lazer yazıcı prensibi gibi çalışan sistemin farkı, görüntünün çok daha yüksek hızla tazelenmesi.180 derece görüş açısı, 240Hz tazeleme oranı ve 3D/çoklu görüntü desteği yeni teknolojinin önemli silahları.
Prysm, LPD görüntü birimlerinin tasarruf özelliğini, lazer diyotların yalnızca gerektiğinde sinyal üretmeleri ile mümkün kılındığını söylüyor. Bu teknoloji halihazırda kullanılan geriden aydınlatmalı LED ekranların karartma özelliklerine benziyor, ancak bu özellik ayrıca LPD ekranların çok daha yüksek kontrast oranlarına sahip olmalarını da sağlıyor.
Roger Hajjar şirketin teknoloji müdürüne göre, bir LPD daha parlak ve daha tasarruflu diğer LCD'lerin tükettiği güçün 10'da 1'ini kullanıyor ve parlaklıkda da 10 katı kadar daha fazla verim alınıyor dedi.Ayrıca teknolojinin yeni olduğunu ve "LaserVue" adında Mitsubishi firmasınında benzer bir projelerinin bulunduğunu da ekleyerek bu pazarda rekabetimiz sadece onlarla olacak diyor.