Sansür nedeniyle Çin'i terk edebileceğini açıklayan Google'ın Çin'deki marka bilinirliği hızla artıyor.Sansür ve sanal saldırılar nedeniyle Pekin yönetimini Çin’deki operasyonlarını sona erdirmekle tehdit eden Google'ın, ülkedeki marka bilinirliğinin yükseldiği kaydedildi.
İnternet araştırma kuruluşu Analysys, Google ile ilgili aramalarda son günlerde büyük artış olduğunu açıkladı. Açıklamada, aramaların önemli kısmının şirketin daha az tanındığı küçük şehirlerden kaynaklandığı vurgulandı.
Kuruluşun başkanı Edward Yu, büyük şehirler dışında yaşayan Çinliler'in Google ile ilgili aramalarını bir hafta öncesine kıyasla birkaç kat artırdığını, aramalara dair rakamları da kısa süre içinde açıklayacaklarını kaydetti.
Dünyanın en büyük internet ölçümleri kuruluşu Alexa'nın verilerine göre ise, Google’ın Çin’deki sitesi ‘google.cn' (
[url=http://google.cn/]http://google.cn[/url]) ile ilgili aramalar geçen hafta yüzde 9.9 oranında arttı. Google'ın son dönemde ülkedeki mobil internet kullanıcılarını hedefleyen ve büyük çaplı reklam kampanyaları ile tanıtılan yeni sitesi ‘g.cn' (
[url=http://g.cn/]http://g.cn[/url]) ile ilgili aramalarda ise yüzde 20 artış kaydedildi.
Google’ın bu hafta içinde piyasaya sürülmesi beklenen cep telefonunun satışının ertelendiği bildirildi. Google’dan yapılan açıklamada herhangi bir gerekçe gösterilmezken, satışlara ne zaman başlanağına ilişkin bir bilgi de yer almadı.
Bu arada Çin'de Google'ın ülkeden çekilmeye yönelik sert tutumunu düşürdüğüne ilişkin değelendirmeler arttı. Google'ın CEO’su Eric Smith, Newsweek dergisine verdiği raportajda, Çin hükümetiyle bir anlaşmaya varabileceklerini ve ülkedeki operasyonlarına devam edebileceklerini söyledi. Google’ın Çin ofisinden dün yapılan açıklamada ise, şirketin olağan operasyonlarına devam ettiği bildirildi.
Çin Hükümeti'nden yapılan açıklamalarda herhangi bir yumuşama belirtisi bulunmadığına işaret ediliyor. Çin Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Ma Zhaoxu, dün düzenlenen basın toplantısında, “Çin'de iş yapan yabancı firmaların kanun ve düzenlemelere saygılı olması gerektiği” görüşünü yineleyerek, “Google da kesinlikle bundan muaf değil” dedi.
Küresel çapta internet aramalarını domine eden Google, Çin'de yerli rakibi Baidu'nun açık ara gerisinde kaldı. Kimi araştırmalarda Google'ın pazar payının yüzde 10'a kadar düştüğü öne sürülürken çeşitli kuruluşların raporlarına göre internet devinin pazar payı yüzde 10- 30 arasında değişiyor.